آیفون جدید رکورد می‌شکند


شرکت اپل اعلام کرد که سفارشات اولیه برای آیفونهای جدید این شرکت به شکلی است که رکورد ۱۰ میلیون سفارش برای آیفون‌های قبلی در هفته اول فروش شکسته خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از رویترز، تحلیلگران این جهش در فروش را ناشی از حضور مشتریان چینی در بین سفارش دهندگان آیفون ۶S و ۶S پلاس می‌دانند.

سال گذشته حضور مشتریان چینی در بین سفارش دهندگان اولیه آیفون ۶ و ۶ پلاس به دلیل لزوم موافقت سازمان تنظیم مقررات رادیویی چین با فروش این گوشیها به تاخیر افتاد و چینی ها نتوانستند در میان خیل مشتاقان اولیه داشتن این گوشی قرار بگیرند.

بسیاری از تحلیلگران میگویند چین میتواند جای آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار محصولات اپل بگیرد.

سرمایه گذاران در جست‌وجوی علائم اینکه آیا اپل میتواند عملکرد بهتری از سال ۲۰۱۴ داشته باشد، در ابتدا براثر سخنان این شرکت امیدوار شدند ولی سپس اشتیاقشان فروکش کرد. سهام اپل در معاملات روز گذشته پس از سخنان این شرکت ۲.۳ درصد افزایش یافت.

اپل تعداد سفارشات اولیه دریافته شده برای دو آیفون جدید ۶S و ۶S پلاس را اعلام نکرده است. تحلیلگران انتظار دارند در ۲۴ ساعت نخست پیش فروش این گوشیها ۴.۵ میلیون سفارش ثبت شود. در اولین روز فروش آیفون های ۶ و ۶ پلاس در سال گذشته چهار میلیون سفارش به ثبت رسیده بود.

اپل دریافت سفارش برای آیفونهای جدید را از روز شنبه این هفته شروع کرده و عرضه این دو گوشی را از ۲۵ سپتامبر آغاز خواهد کرد.

شرکت اپل اعلام کرد در تلاش برای تامین تقاضای آیفون ۶S پلاس است که سفارش برای آن در دوره پیش فروش بالاتر از پیش بینی این شرکت بوده است.

ترودی مولر، سخنگوی اپل در بیانیه ای اعلام کرد: سفارشات اولیه از سراسر جهان این هفته بسیار بالا بوده است.

شرکت اپل پس از فروش متزلزل آیفون ۶ و ۶ پلاس در سال گذشته با این ابهام مواجه شد که آیا می‌تواند روند فروش خود را در سال جاری احیا کند.

کالین گیلیس، تحلیلگر بازار تلفن همراه می‌گوید: شرکت اپل همیشه از فروش فوق‌العاده گوشی‌های جدید خود از سوی طرفداران پر و پا قرص و مشتریانی که منتظر یک بروزرسانی از سوی این شرکت هستند برخوردار بوده است.

وی گفت: آیا این گوشی‌های جدید آن قدرت نگهدارنده همانند آیفون ۶ را خواهند داشت؟ این موضوع همچنان می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد.

این در حالی است که جان جکسون، دیگر تحلیلگر بازار می‌گوید: عملکرد اولیه مقتدرانه آیفون ۶s و ۶ اس پلاس نگرانی‌های بازار سهام را کاهش داده است.

وی افزود: اپل سابقه شکستن رکورد خود را دارد، اما آیفون ۶ به نظر می‌رسد که به شکل غیرمعمولی برای شکست دادن سرسخت است. این حقیقت که این گوشی‌ها به وسیله به‌روزرسانی جدید اپل از میدان به در شود امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد.

دانیل ایو، تحلیلگر ارشد بازار سرمایه اف بی آر می‌گوید: وی از واکنش بازار در چین امیدوار شده است. جایی که وبسایت اپل صف انتظار طولانی مشتریان برای این گوشی‌ها را نشان می‌دهد.

آیفون ۶s و ۶ پلاس از پیشرفت‌های زیادی همچون ارتقا دوربین و فناوری تاچ سه‌بعدی بهره می‌برند. تاچ سه‌بعدی فناوری جدیدی در نمایشگر گوشی است که به میزان فشار وارده به وسیله انگشت کاربر واکنش نشان می‌دهد.

این در حالی است که مقامات اپل اعلام کرده‌اند که تنها تعداد کمی از کاربران به آیفون ۶ ارتقا یافته‌اند که بیانگر اینست که این شرکت فضای زیادی برای رشد دارد.

اپل هفته گذشته علاوه بر آیفون‌های جدید، ست‌اپ باکس تلویزیون جدید خود که به فرامین صوتی واکنش نشان می‌دهد را رونمایی کرد.

اپل تا حد زیادی به فروش گوشی‌های جدید خود که تقریبا دو سوم درآمد این شرکت را در سه ماهه گذشته تشکیل داده وابسته است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: